torsdag 22 januari 2015

Kommenterar valet i Grekland

Det finns tydligen ett intresse för politik i Grekland: jag har just blivit intervjuad av GP och jag kommer imorgon medverka i P1 Morgon kl 07.20, då jag och Kajsa Ekis Ekman kommer att prata om Grekland.

Imorgon kommer även jag förhoppningsvis tillsammans med Gavagai kunna publicera en tredje mätning om hur väljarna ställer sig inför valet kommande söndag. Den andra mätningen, som publicerades i måndags, har visat att Syriza polariserar väljarna. Kan det komma att påverka valets utfall?

För övrigt är det både överraskande och glädjande att det finns ett växande intresse för grekisk politik.

Tack för att du läser denna blogg.

Ta leme!

Uppdatering: Här är länken till programavsnittet i P1 Morgon då jag och Ekman analyserar det politiska läget i Grekland inför valet på söndag.

5 kommentarer:

  1. Tack själv!

    Jag, och många av våra läsare på Kalimera, följer dig varje dag. :-)

    Ta leme!

    SvaraRadera
  2. Mycket intressant blogg detta!

    SvaraRadera
  3. Hej! Tack för en bra blogg. Läser den med intresse varje gång.

    SvaraRadera